VARSTA A PATRA

Un proiect de artă comunitară desfășurat de tangaProject împreună cu rezidenții căminului Moses Rosen.// Obiectivele sale sunt schimbarea receptării asupra bătrîneţii, stimularea creativităţii în grup, învățarea împreună, documentarea și arhivarea istoriilor personale și colective.// Blogul "VARSTA A PATRA" este editat de Pompiliu Sterian, rezident, împreună cu echipa tangaProject. El documentează desfășurarea proiectului și viața de zi cu zi din căminul Moses Rosen.

joi, 24 iulie 2014

DIFUZAREA PRESEI (2)


     
 
      Principalul obiectiv al activitatii de difuzare a presei era ajungerea ziarelor centrale  in cel mai scurt timp, pana la ultimul cititor, de dorit, chiar in ziua aparitiei.
      In acest scop era folosit transportul public :  trenurile, cursele auto  ( RATA), vapoare, avioane, precum si o retea de curse postale auto in fiecare judet. S-au creat la un moment dat si  curse de avion, exclusiv pentru transportul presei.
      In fiecare an se elabora un plan amanuntit care preciza orele de expediere a presei din Bucuresti,  punctele de descarcare a coletelor, orele de plecare a mijloacele de transport locale, sosirea la fiecare oficiu postal si ora de pornire  a factorilor postali in distribuire.  In cadrul directiei generale, am raspuns de stabilirea si aplicarea acestui plan, participand la elaborarea mersului trenurilor si la tratative cu ceilati trasportatori,  in incercarea de a obtine conditii cat mai bune pentru difuzarea presei.
       Ajungerea ziarelor la cititori in ziua aparitiei era insa uneori imposibila.   
       Sa luam de exemplu judetul Satu Mare. De la Bucuresti pana la Satu Mare sunt aproape 800 km. Un tren parcurge aceasta distanta in circa 13 ore. Ziarele incepeau tiparirea pe la  
orele 21-22. Ele puteau ajunge la Satu Mare,  pe la pranz sau dupa masa.  Erau in continuare  reexpediate cu masini in tot judetul. Pana  la Mediesul Aurit, la Moftinul Mic sau Micula sunt alte ore bune de transport. Cand ajungeau ? Cand se mai distribuiau ? A doua zi
      Sa mai luam un exemplu, Delta Dunarii. De la Bucuresti pana la Tulcea, trenul face cam 5 ore. Mai departe presa trebuie transportata cu vaporul pana la Sulina, inca 4-5 ore, dar la Periprava , la Siutghiol, la Rosetti cum ajung ? Cu barca , pe canale. Cand ? Peste alte ore.  Si  se distribuie  tot a doua zi.
        Foarte complicat, dar ne straduiam sa realizam planul, punct cu punct.  Apareau insa situatii neprevazute, care nu depind de noi . O masina sau mai multe  in judetul Timis, Iasi, Constanta, sau oricare altul,  au o pana pe parcurs ?  Sau -  din cauza conditiilor meteorologice - avioanele nu pot decola la ora stabilita. Planul de transport si distribuire in zona  respectiva era dat peste cap. Trebuiau gasite alte mijloace de transport, sosirea la oficii era alta, ziarele se distribuiau cu mare intarziere...  Dar ce  faci, daca unul sau mai multe ziare -  uneori  toate -  intarziau tiparirea, asteptand un comunicat oficial ?   Era dat peste cap planul in intreaga tara.  Trenurile, cursele auto,  avioanele planificate pleacau la ora stabilita... dar fara presa. Pentru asemenea situatii -  care se intamplau destul de frecvent -  exista   un plan B care intra  automat in aplicare. In mod firesc, in multe locuri, ziarele se distribuiau  doua zi, o data cu cele din ziua urmatoare. Cu mari pagube. Cine mai cumpara ziarul de ieri ? 
       Am facut o prezentare generala, succinta, dar veti vedea in continuare ca lucurile  in practica erau si mai complicate. 
 

 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Abonați-vă la Postare comentarii [Atom]

<< Pagina de pornire